E – Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

E-fatura sistemine geçmek istemeniz halinde Gelir İdaresi Başkanlığı’na ait sisteme kayıt yaptırmanız ve e-fatura aktivasyon sürecini tamamlamanız gerekir. Bu süreç sırasıyla

1-)Tüzel şirketler Mali Mühür Sahibi Şahıs Şirketleri E-İmzaları olması gerekiyor. Şahıs şirketleri de mali mühür kullana bilirler. Mali Mühür Başvurusunu bu link den yapabilirsiniz

https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go

Mali Mühür Maliyeti 2020 için Tüzel kişi için 3 yıllık mali mühür sertifikası (MÜS+GÜS) ve akıllı kart okuyucu: 289,10 TL (245 TL + KDV) Gerçek kişi için 3 yıllık mali mühür sertifikası (MÜS+GÜS) ve akıllı kart okuyucu: 182,90 TL (155 TL + KDV)

2-)Mali mührünüz geldikden sonra kartınızın pin kodunu öğrenmeniz ve aktiv hale getirmeniz gerekiyor

Detaylar bu link den takip edebilirsiniz

http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/aldim_ne_yapmaliyim/

3-) Gelir İdaresi Başkanlığına (GİB) Başvuru

Gelir İdaresi Başkanlığı’na ait ”e-fatura canlı ortam başvuru” formunu doldurarak e-fatura kullanmak istediğinizi beyan etmiş ve başvurunuzu yapmış olursunuz. Sonrasında başvurunuzu kontrol etmek isterseniz e-fatura portalı sorgulama ekranına girerek gerekli kontrolü sağlayabilirsiniz.

Link den başvura bilirsiniz

https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/

4-) E-fatura aktivasyonu: 

Son adım diyebileceğimiz bu adımda, elektronik ortam üzerinden fatura gönderip almanız için oluşturduğunuz hesabı aktif hale getirmeniz gerekir. Bunun için, e-fatura başvuru rehberinde var olan bir programı bilgisayarınıza indirerek çalıştırmanız ve mali mührünüzü kullanmanız gerekir. Aktivasyon işlemi sonucunda e-fatura sisteminiz işleme açılmış olur.

Share: