E-fatura sistemine geçmek istemeniz halinde Gelir İdaresi Başkanlığı’na ait sisteme kayıt yaptırmanız ve e-fatura aktivasyon sürecini tamamlamanız gerekir. Bu süreç sırasıyla
1-)Tüzel şirketler Mali Mühür Sahibi Şahıs Şirketleri E-İmzaları olması gerekiyor. Şahıs şirketleri de mali mühür kullana bilirler. Mali Mühür Başvurusunu bu link den yapabilirsiniz
https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go
Mali Mühür Maliyeti 2020 için Tüzel kişi için 3 yıllık mali mühür sertifikası (MÜS+GÜS) ve akıllı kart okuyucu: 289,10 TL (245 TL + KDV) Gerçek kişi için 3 yıllık mali mühür sertifikası (MÜS+GÜS) ve akıllı kart okuyucu: 182,90 TL (155 TL + KDV)
2-)Mali mührünüz geldikden sonra kartınızın pin kodunu öğrenmeniz ve aktiv hale getirmeniz gerekiyor
Detaylar bu link den takip edebilirsiniz
http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/aldim_ne_yapmaliyim/
3-) Gelir İdaresi Başkanlığına (GİB) Başvuru
Gelir İdaresi Başkanlığı’na ait ”e-fatura canlı ortam başvuru” formunu doldurarak e-fatura kullanmak istediğinizi beyan etmiş ve başvurunuzu yapmış olursunuz. Sonrasında başvurunuzu kontrol etmek isterseniz e-fatura portalı sorgulama ekranına girerek gerekli kontrolü sağlayabilirsiniz.
Link den başvura bilirsiniz
https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/
4-) E-fatura aktivasyonu:
Son adım diyebileceğimiz bu adımda, elektronik ortam üzerinden fatura gönderip almanız için oluşturduğunuz hesabı aktif hale getirmeniz gerekir. Bunun için, e-fatura başvuru rehberinde var olan bir programı bilgisayarınıza indirerek çalıştırmanız ve mali mührünüzü kullanmanız gerekir. Aktivasyon işlemi sonucunda e-fatura sisteminiz işleme açılmış olur.